Bootybuilding - Rumpträning

Just nu rankad nr 1 i Malmö! *

BOOTYBUILDING -

Träning för den perfekta rumpan.

Bootybuilding, eller rumpträning som det också heter, är något för dig som vill lägga fokus på att förbättra din hållning, dina kvinnliga kurvor och forma rumpan. På köpet får du ett ökat välmående och en starkare fysik.

 

Med speciellt framtagna program, anpassade efter dina förutsättningar och behov, motiverar och coachar vi dig till att uppnå kroppen du alltid drömt om. Bootybuilding - rumpträning när den är som bäst!

 

Med våra program för rumpträning uppnår du:

 

  • FINARE RUMPA
  • STARKARE FYSIK
  • "TIGHT" LOOK
  • ÖKAT VÄLMÅENDE
  • KVINNLIGA KURVOR
  • BÄTTRE HÅLLNING

Lounges, eller utfall som det också heter på svenska, är en av de absolut bästa övningarna för att bygga en fastare rumpa. Tillsammans med squats, kick backs, hip thrusters och raka marklyft har du en bra startpunkt i ditt mål att forma rumpan. Tänk bara på att skaderisken kan vara stor om dem utförs fel samt att små justeringar innebär en effektivare träning med snabbare resultat. Våra licenserade personliga tränare rankar de 5 bästa övningarna för en fast rumpa. Med riktig bootybuilding når du riktiga resultat, helt utan genvägar!

Boka en kostnadsfri konsultation redan idag!

URSÄKTA RÖRAN, HEMSIDAN UNDER OMBYGGNAD NOT 2018-01-01.

En snygg rumpa är attraktivt och något som nästan alla vill ha. För vissa kommer det naturligt och för andra inte. Tragiskt nog väljer många en enkel utväg med kirurgi eller doping för att uppnå sin drömkropp.

 

Vi hjälper dig hitta det bästa upplägget för rumpträning med de mest beprövade och bästa rumpövningarna på marknaden. Uppnå din drömkropp utan genvägar!

 

Rumpträning är generellt populärt bland kvinnor oavsett om man vill få en fastare rumpa eller en större rumpa. Men tyvärr räcker det inte att efterlikna vad folk gör på youtube eller följa generella program för rumpträning.

Alla människor är unika och har olika förutsättningar och behov. Genetiken spelar en stor roll för hur du ska lägga upp din bootybuilding.

 

Vi rankar de 5 bästa övningarna för en fast rumpa och beskriver hur du utför dem, vilka variationer som gör dem mer effektiva samt hur du minimerar skaderisken:

 

Agonist = primär muskelgrupp

Synergist = sekundär muskelgrupp

 

1. Lounges - Utfall

 

Agonist: M. Gluteus Maximus

 

Synergist:

 

Utförande:

 

Variation:

 

Skaderisker:

 

 

2. Deep squats - Djupa knäböj

 

Agonist: M. Gluteus Maximus

 

Synergist:

 

Utförande:

 

Variation:

 

Skaderisker:

 

 

3. Hip thrusters - Rumplyft

 

Agonist: M. Gluteus Maximus

 

Synergist:

 

Utförande:

 

Variation:

 

Skaderisker:

 

 

4. Kick back i kabelmaskin

 

Agonist: M. Gluteus Maximus

 

Synergist:

 

Utförande:

 

Variation:

 

Skaderisker:

 

 

5. Straight legged deadlift - Raka marklyft

 

Agonist: M. Gluteus Maximus

 

Synergist:

 

Utförande:

 

Variation:

 

Skaderisker:

Vad är Bootybuilding

 

Ett av målen med bootybuilding är att förbättra hållningen så att dina naturliga former och kurvor framhävs på rätt sätt. Förutom att bygga en snyggare bakdel hjälper bootybuildig dig med att få en allmänt starkare och hälsosammare fysik. Som kvinna kommer du att optimera dina kurvor och skapa en “tight look”.

Tips för bootybuilding - Rumpträning

Din bakdel kommer inte att formas av sig själv. Daglig träning kommer inte hjälpa dig heller om det är så att du tränar fel. Bootybuilding kräver att du tränar specifikt och rätt efter ett träningsupplägg utformat efter dina förutsättningar och behov. Därför räcker det inte med att endast utföra knäböj, utfall och rumplyft. För de flesta vore det klokt att anlita någon form av personlig tränare för att få coaching och rätt träningsupplägg innan man sätter igång. För dig som vill ha några generella tips på bra startövningar kommer ytterligafre några nyckelövningar du kan prova på.

 

• Donkey Kick: Detta är en relativt enkel övning där du står på alla fyra som startposition. Sedan lyfter du ena benet mot taket så att din bakdel (gluteus) kontraherar maximalt mot toppen.

 

• Squat Pulse: Utgå från en stående position där du placerar fötterna som vid en knäböj fast med benen och fötterna kraftigt vinklade utåt. Armarna ska du ha rakt ut från kroppen pekande framåt. Gå ner djupt som i en knäböj och återgå sedan till startposotion.

 

• Barbell Squat: Knäböj är en av de bästa metoderna för att komma I form och när den kombineras med vikter kan du få ut ännu mer av dina övningar.

Genom att utföra knäböj med en skivstång på axlarna eller hållandes i hantlar, kan du med rätt viktanpassning maximera resultaten inom bootybuilding och med att optimera dina kurvor.

 

• Lounges: Utfall är en av de bästa övningarna för ändamålet. Den sträcker ut gluteusmuskelaturen maximalt samtidigt som den kontraherar effektivt mot toppen av övningen. Det finns många olika typer av utfall. Det finns gående utfall där du rör dig framåt som vid en gång sedan finns det de låsta utfallen där du har samma start och slutposition. En annan variant är sidoutfall. En bra start är att arbeta med kroppsvikten men efter ett tag för att maximera resultaten är vikter att rekommendera. Vanligtvis används då hantlar I händerna eller en skivstång på axlarna.

 

På First Class Personal Training finns specialutbildade personliga tränare som skräddarsyr dig träning- och kostupplägg så att du kan nå dina mål effektivt och skonsamt. Oavsett dina mål och förutsättningar hjälper dom dig mot dina nya drömkropp.

 

 

First Class Personal Training Sverige

Personlig tränare & kostrådgivare i Malmö

Hantverkaregatan 6A, 211 55 Malmö

Phone: +46733707023

E-mail: info@firstclasspt.se

Web: www.firstclasspt.se

Besöksadress: Musclezone Gym, Grangatan 2 Malmö. OBS ingen drop in, enbart tidsbokning!

* baserat på recensioner och betyg på Facebook och google från 2011 till och med juni 2017.

Copyright © 2018 First Class Personal Training Sverige. All rights reserved.